Esitteet ja muut materiaalit

Panosta houkuttelevaan materiaaliin. Houkutteleva materiaali on selkeää ja sisällöltään kiinnostuvaa eli vastaanottajalle kohdennettua. Erottuva ja mielenkiintoinen ulkoasu saa tarttumaan esitteeseen.

Pienellä painettu ja täyteen ahdettu esite ei houkuttele. Muista, että kuvitus ja värien käyttö ja myös tyhjä tila on tärkeää. Kuvat viestivät itsessään ja luovat mielikuvaa. Postitse tuleva esite voikin olla vaikuttava kaiken sähköisen viestinnän keskellä.

Kumpi sinusta luo positiivisemman mielikuvan?

Kansainvälinen opiskelija vai kaavakuva esimerkiksi korkeakoulun prosessista

Esitteen ei tarvitse olla tyhjentävä esitys kaikesta, mitä yhteistyöhön liittyy, vaan sysäys siihen, että kiinnostus sitä kohtaan herää. Prosessien kuvauksille on tarpeensa ja paikkansa, mutta se ei välttämättä ole esite.

Case: Esimerkki työnantajille suunnatusta julkaisusta, BeGlobal News