Valitse sopivat kanavat ja välineet

Työnantajien tavoittamiseen kannattaa käyttää eri kanavia ja välineitä. Valitessaan sopivia kanavia kannattaa miettiä, ketä oikeastaan tavoittelee ja mistä työnantajatahot tavoittaa parhaiten.

Resurssit viestintään ovat todennäköisesti rajallisia ja käytettävissä olevat panokset kannattaa kohdistaa kustannustehokkaasti. Työnantajakentällä medioiden käyttö kuten myös rekrytointitarpeissa ja niiden tiheydessä on suurta vaihtelua. Samoilla keinoilla ja kanavilla ei välttämättä tavoita koko kohderyhmää.

Seuraavia kysymyksiä kannattaa pohtia kanavien suunnittelun pohjaksi:

  • Kuinka kohderyhmäsi käyttäytyy?
  • Mitä medioita se seuraa?
  • Kuinka kohderyhmä käyttäytyy verkossa?
  • Entä verkon ulkopuolella?
  • Mihin verkostoihin se kuuluu?

Kun kohderyhmä tunnetaan paremmin, on helpompi miettiä kanavia ja välineitä sen tavoittamiseen.