Markkinointi

Tehokas ja hyödyllinen markkinointi tavoittaa ja ottaa huomioon juuri oikean kohderyhmän. Mitä paremmin tunnet kohderyhmäsi ja heidän tarpeensa, sitä paremmin pystyt räätälöimään markkinointiasi heidän tarpeisiinsa. Olennaista on kuitenkin määritellä, mitä tietoa tarvitset markkinointiviestinnässäsi ja mikä puolestaan on lisätietoa, joka ei ole välttämätöntä tai jolla on arvoa vasta asiakassuhteen edetessä.

Kun budjetti on rajallinen, on markkinointisuunnitelman tekeminen tärkeää. Markkinointisuunnitelma on käytännöllinen työkalu, jonka avulla huolehditaan, että markkinointi kohdistuu oikein, toimenpiteet ovat tehokkaita ja tavoitteiden toteutumista voidaan seurata.

Olemme koonneet markkinointioppaaseen ”Näin onnistut työnantajamarkkinoinnissa” keskeisempiä haasteita ja ratkaisuja korkeakoulujen työnantajamarkkinointiin. Oppaan avulla pystyt kohdistamaan viestisi oikein ja saat sisällöstä kohderyhmää kiinnostavaa. Näin markkinointisi ei jää vain tuurista kiinni. Markkinointi ei ole vain mainosten suunnittelua, vaan kohderyhmän tarpeiden ymmärtämistä.


Lue lisää oppaasta: Näin onnistut työnantajamarkkinoinnissa

Lataa itsellesi markkinoinnin suunnittelulomake